fredag 3 mars 2017

Chock: Trine Michelsen död!

Igår kretsade det mesta kring Obama. Själv var jag ute och traskade och fick syn på någonting som skakade omvärlden ännu mer:
Jag gick förbi en tobaksaffär som säljer danska tidningar, och en av dem - jag tror det var Extra Bladet - pryddes av en halvnaken brud. "Har de fortfarande Sidan 3-tjejer i Danmark?" tänkte jag. Jag tittade närmare och konstaterade att det var Trine Michelsen. Och så läste jag rubriken, som löd någonting i stil med "Ole Michelsen höll sin dotters hand när hon dog i cancer".
Herregud! Trine Michelsen har satt tofflorna!
Och vem fan är det, undrar många. Tja, hon var typ Danmarks mest kända utvikningsbrud på 80-talet. Dessutom är hennes far Ole programledare för "Bogart"; Danmarks version av "Filmkrönikan".
Förutom att vika ut sig, dök Trine ibland upp i filmer. Mest känd är väl IDIOTERNA, men hon var även med i Marcello Avallones SPECTERS mot Donald Pleasence och i Lamberto Bavas DELIRIUM aka LE FOTO DI GIOIA.
Här kan du läsa mer. På danska.
Skrivet av Pidde Andersson 21 januari 2009 klockan 18:35